Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hei!

I norge, flusher volvo verksteder automat girkassen med et flushmiddel i tillegg til å bytte olje.
Jeg har vært i kontakt med eriksson bil i Kiruna og planlegger å bytte olje på automatlådan når jeg er der.

Problemet er at eriksson bil i Kiruna sier at de ikke bruker å gjøre dette, har dere i formet noen erfaring med flushmiddel på svenske volvo verksteder?

W.V
När man spolar lådan sköljer man igenom den med vanlig ATF-olja. När oljan är klarröd avbryter man spolningen och fyller lådan med o lja och nollar oljekvalitetsgivaren. Något specialmedel för rengöring/spolning använar inte Volvo-verkstäder i sverige. Inte vad jag vet.
Takker for hjelpen, i Norge bruker de et transmission flush middel som sørger for at all smuss og skitt kommer ut. Mulig det ikke er vanlig volvo standard å gjøre det.

Satser på at det ikke trengs, og at luggingen/nykking i 4 gir ved 50 km/t som jeg kjenner forsvinner bare etter oljeskift.
ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Volv[…]

Gjort lackrengöring mm så nu är de[…]

En av få intressanta nya bilar detta, ska bl[…]