Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kultebo
Stort tack!
av rh
jag har ett ljud som jag är säker att det hör till ac:n, det låter som om man spolat på toaletten hemma och vattnet fylls på...follow me? =)

detta ljud håller på i kanske 5 sekunder sen blir det tyst. detta kommer lite då och då men hörs inte i höga farter (om det nu förekommer då...) utan bara i låga när vägljudet är lågt.
av Motörhead
Det är därför en del tycker Volvo är "skitbilar" :lol:
av HasseW
Crille skrev:Vid start körs en test av abs:n när du kommer upp i ca 20km/h den testen körs bara en gång efter att du startat motorn. och borde inte vara samma problem som trådskaparen har, då hans ljud återkommer men jämna mellanrum.
Det där ABS-testet verkar vara mitt problem. Jag hör alltid ett skrapljud när jag kommer upp i 20km/h efter en start. Ska det alltså vara så, eller går det att åtgärda på något sätt?
av NCR
HasseW skrev:
Crille skrev:Vid start körs en test av abs:n när du kommer upp i ca 20km/h den testen körs bara en gång efter att du startat motorn. och borde inte vara samma problem som trådskaparen har, då hans ljud återkommer men jämna mellanrum.
Det där ABS-testet verkar vara mitt problem. Jag hör alltid ett skrapljud när jag kommer upp i 20km/h efter en start. Ska det alltså vara så, eller går det att åtgärda på något sätt?
Det skall vara så. Inget att oroa sig för.

Finns på skroten. Mvh Per

Idag var tanken att byta olja i bilen vilket inte […]

Byta tryckgivare turbo

Du får plocka ut luftfilter burken, losa p&a[…]

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&au[…]