- mån 21 nov 2011, 20:23
Hallå, är lite ny på de här hoppas det här blir rätt ställe för tråden annars ursäkta. Jo jag har problem med mitt Halvljus på min V70 D5 (-05) Har läst andra trådar på detta forum men inget som verkar hjälpa så tänkte prova en egen tråd.
Jag konverterade om mitt halvljus till Xenon, funkade perfekt förutom att högra bara blinkade till i början och sedan slockna, fick starta om bilen 3 gånger sedan satt den igång, har haft så nu nån månad och nu helt plötsligt fungerar den inte, ingen blinkning som det blev i början utan tvärdöd. Vänstra fungerar fortfarande som den ska, har pratat med försäljare och ska få en ny ballast och lampa skickad. I och med att högra halvljuset var trasigt tänkte jag sätta dit en vanlig halogen så länge men nu funkar det inte.
Detta har jag kollar/byt ut:
- Säkringar
- Lampan
- spänningen där den ligger på 6 / 12 ??:-/
- erosion på lampsockel
- styrenhet till båda halvljus (Vridknappen)
Hittar inget ljusrelä till halvljuset, har kollar efter klickningar i alla skrymflen och vrår samtidigt som jag växlat mellan halvljus och parkeringsljus.
Nån som har erfarenhet om detta får gärna hjälpa mig, inge sugen på verkstan :(
Jag konverterade om mitt halvljus till Xenon, funkade perfekt förutom att högra bara blinkade till i början och sedan slockna, fick starta om bilen 3 gånger sedan satt den igång, har haft så nu nån månad och nu helt plötsligt fungerar den inte, ingen blinkning som det blev i början utan tvärdöd. Vänstra fungerar fortfarande som den ska, har pratat med försäljare och ska få en ny ballast och lampa skickad. I och med att högra halvljuset var trasigt tänkte jag sätta dit en vanlig halogen så länge men nu funkar det inte.
Detta har jag kollar/byt ut:
- Säkringar
- Lampan
- spänningen där den ligger på 6 / 12 ??:-/
- erosion på lampsockel
- styrenhet till båda halvljus (Vridknappen)
Hittar inget ljusrelä till halvljuset, har kollar efter klickningar i alla skrymflen och vrår samtidigt som jag växlat mellan halvljus och parkeringsljus.
Nån som har erfarenhet om detta får gärna hjälpa mig, inge sugen på verkstan :(
- By UnleashFusion