Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av roma
Hej Allihopa!

Har en fråga angående högtalarna i bilen, det så att basen på vänster sida har lagt av, både fram o bak men inte på höger sida. Är det så att basen är bara på höger sida, eller? Eller är det att det kan vara glapp i kontakterna bakom stereon? Det är en S60 t5 -02, stereon är en 603. Om det är så att det kan vara glapp bakom stereon, är det svårt att ta ut stereon?

Tack för svar...

MVH//Roma
Användarvisningsbild
av cycler
Hmmm.....

Är det inte olika fram och bak? verkar skumt om båda då skulle ha lagt av?

Vad menar du med basen? Sitter en högtalare i varje dörr (+ en diskant i framdörrarna) om man inte har Premium dvs.

Jag hade gissat på glapp eller nått skumt med HU-en...

Kolla på Volvos monteringsanvisningar hur du plockar av dörrsidorna.
(Plastpluppar och en skruv bakom handtaget. Har inte fått klart mektips än)

/C
av Larsson
Hej, nu vet jag inte vilket "paket" du har men på min bil S60-01'a
slutade basen funka höger fram, jag åkte till skroten köpte ny högtalare 6 mån senare samma problem. jag plockade bort den igen.
Konen satt bomfast som första gången.... jag satt och pillade en stund och kom fram till att magneten som sitter placerad i koppen bak på högtalaren lossnat i Limmet, jag letade upp ngt koniskt som passade i hålet bakom högtalaren ocpressade in det där och limmade. Det funkade....

Kanske inte samma problem som du har men det funkade för mej!
bränsletrycksregulator placering

Bara bytt från ovansidan. Bra om du har ett […]

Det är ju ett märkligt land, jag tycker […]

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]