Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Stoffe
Ja har ett eller ett par klonkande när ja börjar köra eller när ja t.ex växlar mellan att backa o köra framåt. När dom klonken är över så låter det ej mer innan man stannat igen.. Det låter från vänstersidan. Jag misstänker drivaxeln men har ju läst här om fjädrar som låter oxå? Tänkte bara höra mig för...
av matzen10
Stoffe skrev:Ja har ett eller ett par klonkande när ja börjar köra eller när ja t.ex växlar mellan att backa o köra framåt. När dom klonken är över så låter det ej mer innan man stannat igen.. Det låter från vänstersidan. Jag misstänker drivaxeln men har ju läst här om fjädrar som låter oxå? Tänkte bara höra mig för...
Jag hade samma irriterande klonkande på min kärra. Efter lite felsökande som kom man fram till att det var motorfästet som glappade lite och motorn "riste" och gav det ljudet. Kanske samma sak för dig?
Kolla här http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=8487 under punkt 3.

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av Stoffe
matzen10 skrev: Jag hade samma irriterande klonkande på min kärra. Efter lite felsökande som kom man fram till att det var motorfästet som glappade lite och motorn "riste" och gav det ljudet. Kanske samma sak för dig?
Kolla här http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=8487 under punkt 3.

M V H
---> Matz
Nä verkar inte vara samma... Om jag bara använder växelspaken så låter ingenting... Tänkte hissa upp bilen när jag får tid o kolla om man känner glappet vilket man bör göra om det är axeln...
av Mikael G
Stoffe skrev:Ja har ett eller ett par klonkande när ja börjar köra eller när ja t.ex växlar mellan att backa o köra framåt. När dom klonken är över så låter det ej mer innan man stannat igen.. Det låter från vänstersidan. Jag misstänker drivaxeln men har ju läst här om fjädrar som låter oxå? Tänkte bara höra mig för...
Har lite samma på min, det är drivaxeln splines som glappar lite mot navens splines. Vid servicen så fettade dom in med nåt och då blev det tyst men det har börjat komma tillbaka lite nu.
Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]

Fast det är inte samma.

Läser du ut både aktiva och lagrade fel[…]

..pedalen sjunker när man trycker på […]