Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av as01
Jag vet inte... det var bara vad min personliga servicetekniker sa att han kunde se när jag hade köpt min bil. Kändes inte som att det handlade om ovilja (han plockade fram en hel del annan information om bilen som han kunde se)...

Vad kan man egentligen se i TACDIS och VIDA från andra handlare? Kan man verkligen se arbetsorder, fakturor, priser, etc från andra handlare? Det är väl ganska känslig information när de är konkurrenter också...

Givetvis så kan väl alla Bilia-verkstäder se varandras information, det är ju samma bolag, men kan t.ex. Nordiska Bil se Bilias information?
av Gogge
Tartryffel skrev:
as01 skrev:Min lokala Volvo-handlare kunde inte se vad som var gjort hos andra Volvo-handlare (t.ex service, reparationer). Dock kan de se vilka garanti-jobb som är gjorda, för den informationen lagras hos Volvo.
Det kan de visst se, däremot kanske de inte vill visa dig det.

Jag fick då ut rubbet från både Bilia och Br Forslunds i Ske-å.
Varför det blev två st bror på att Bilias tog lite längre tid att få hem.(Trodde säljaren glömt bort det :roll: )
P.s min bil har tidigare varit tj-bil hos volvo, men
det ska väl inte spela nå´n roll?
Fick veta precis allt som gjorts med bilen, bortsett från
uppdateringar.
Men enligt kundmott. görs uppdateringar redan från en s.k basservice!
EX60

Betalar 8750kr/mån för min CareByVolvo […]

Elpriset

Hmmm... låter som 3000 Kinawatt.... lever[…]

Transmissionsolja till M66

Ja, det låter som en bra idé. Gå[…]

Testa, ha på den automatiska bromsen (den[…]