Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Magnus308
Hej

Tänkte koppla in ett slutsteg och undrar om man kan se om kablarna är framdragna under passagerarstolen utan att demontera den, Ska dom ligga under golvmattan?
Tänkte köra på ett Volvo orginal slutsteg om jag har kablarna klara och byta ut högtalarna till något bättre.
av Sweboy83
På min V70 2007 tog jag bort "plastbalken" på insidan av dörren ner mot mattan och ner under stolen låg ett grått kontaktstycke med plus och minus framdraget, fasttejpat med en gul maskeringstejp, värt att titta, tog ca 2 min.

mvh
micke
Användarvisningsbild
av Magnus308
Har man alla sladdar man behöver för att plugga in steget i kabelhärvan om den finns där och är det samma kabelstam till PA200 och PA300?
Räcker det sedan att koppla in dom högtalarna man vill ha och poppa på eller är det något mer som behöver göras?

Bilstereo är inte riktigt mitt område :???:
av Sweboy83
mej veteligen, är inte heller proffs så (finns strömmen till steget där nere under stolen, är iallfall så på min bil framdraget, beror tydligen på om dom är byggda för Sverige el inte) Då ska det bara vara att dra kabel mellan stereon ner till steget och sen från steget till högtalarna sen kan man byta högtalare till det man vill (är samma kablar till både diskanterna och "mellanregistrena" i ex framdörrarna.

PA-200 och PA-300 är vad jag vet samma samma låda, samma kablar bara att ena är på 4x50 watt och det andra är på 4x75 watt
Användarvisningsbild
av Magnus308
Jag har inga högtalare i bakdörrarna idag men det borde ju rimligtvis vara kablar framdraget där?
av Sweboy83
på min v70 fanns dock högtalare, men har svårt att tänka mig att dom inte skulle vara framdragan, volvo tänker nog så att bättre att dra fram skiten så är det gjort så kan man plocka in vad man vill ha sen för ngt i bilen (preformens, high preformens el premuim sound) så rimligtvis borde det vara det.... men konstiga saker har ju hänt förr

Testa, ha på den automatiska bromsen (den[…]

Transmissionsolja till M66

Jag bytade på min S80 2.5ft med m66. Jag t&a[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]