Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har funderat nån dag på att dra i väg ner till Jönköpings Bildemontering och köpa delar till min v70n 01. Det jag funderar på är om priserna de satt upp stämmer. Jag menar det står ju att en baklucka kostar 500kr och bakruta kostar 200kr.

Menar de att Kostnaden för en baklucka med ruta kostar 700kr och man måste demontera allt annat?

Dörrar har jag ju sett att priset är rensad.

Om priserna på prislistan stämmer tycker jag det verkar väldigt billigt.

Någon med synpunkter och förslag?
ta detta med berört företag, via mail eller telefon.
CarMan skrev:ta detta med berört företag, via mail eller telefon.
Med såna där svar kan vi lägga ner forumet

Funkar det att montera ej original slutsteg i min V70? Ring Volvo och fråga!
Min bil klonkar i framvagnen? Ring Volvo och fråga!
Hur släcker jag servicelampan i min bil? Åk in på Volvo
Ska jag sätta bästa däcken fram eller bak?? Ring din däckverkstad och fråga!

Är inte hela vitsen med forum att man ska fråga saker och få svar av folk med som sitter inne med kunskapen och erfarenheten?? Visst, i det här fallet kanske det enklaste är att ringa/maila till företaget men om 6 månader när någon annan sitter hemma en lördag kväll och funderar på samma sak Då går den personnen in här på forumet, söker på "självplock" och får upp den här tråden. Vad är då bäst? Ett sånt svar som ovan eller att någon skrivit hur det funkar?

Ursäkta för OT
Äsch det är ingen fara grabbar och flickor, Visst skulle jag väl ringt självklart. Men tänkte åkt ner i morse om jag fått svar och jag frågade utanför stängningsdags.

Att Det finns såna glädjespridare som CarMan gör ju verkligen att forumen blir mindre besökta. Jag anser ett forum är för diskussion annars hade Admin lätt lagt in ett script som svarade ring berört företag :D

Så skulle det spara mycket tid. Men forumet skulle dö fort. Är det nån som har något vettigt att tillföra trådens ämne?

Och ja jag ska ringa dem nu. Så får vi se.

Så nu har jag ringt och kan besvara mig själv. Pris för baklucka exempel är för en ren baklucka sen läggs det på priset om det sitter ruta och lås och sånt på.

Hoppas det hjälper nån i framtiden som undrar om självplock på skroten.

Ha en trevlig helg.
Tack för informationen! Jag är själv sugen på att åka ned någon gång och botanisera lite bland självplocksbilarna...älskar att gå på skrotar.

Jag tittade på deras prislista...det är ju otroligt billigt om man hittar det man behöver! Man åker ju givetvis på vinst och förlust eftersom de inte anger vad de har för bilar i lager. Dessutom vet man ju inte vad som finns kvar i bilarna som står där. Du får gärna avlägga rapport när du varit där jeja2000! :D
Tror att det Carman menar är, att för att få rätt och exakt uppgift så är det säkrare att ringa direkt till aktuellt företag. Även om andra forummedlemmar har handlat där så kan det vara andra förutsättningar nu.
"Stating the obvious" är inte speciellt hjälpsamt på ett forum. Man kan istället uttrycka sig så att "personligen har jag inte varit där, kanske någon som varit det vet bättre och kan ge lite tips. Annars är det ju bara att ringa och prata med JB.", om man nu måste skriva något alls när man inte har svaret...
Det jag mest undrade över var hur det funkade och inte om det fanns delar... Men nu vet jag ju. Sen om delen finns eller inte hjälper ju inte att ringa till dem eftersom det kommer nya bilar dit hela tiden och det är folk där som skruvar bort saker.

Så en sån resa får man göra lite för kul skull och möjligheten att göra fynd. Att jag åker ner är för att jag hittat en del jag behöver där som de ska ha 795kr för att skicka, och för de 795 kr kan jag ju köpa mer delar. Man kan ju inte få några garantier på att delarna man söker finns på självplocken, samt att man får bedöma själv om delen duger.

Testa, ha på den automatiska bromsen (den[…]

Transmissionsolja till M66

Jag bytade på min S80 2.5ft med m66. Jag t&a[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]