Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vilka erfarenheter har ni av kostnadsförslagen? Har det fungerat, stämt något så när på kronan, eller har det gått käpprätt åt helsicke? Begär ni skriftligt eller räcker det med muntligt?

Eftersom det börjar bli lite OT på min tråd om glödlampan, så startar jag denna tråd, då jag tycker att det är viktigt med bra kommunikation med den som fixar min bil! 8)
Det finns ju fasta priser på de flestajobben så prisuppgift har jag alltid kunna få. Skulle det visa sig att priset går över ett antal procent är väl verkstaden tvungna enligt någon konsumentlag att informera innan de är klara med jobbet. Det kan ju alltid bli "komplikationer" med reperationerna och mer grejor behöver bytas ibland... men de måste informera i så fall. För mej har det alltid fungerat.
Nja där håller inte jag med.

Säg att du går till volvo o vill ha 4 nya stötdämpare för dom du har är slut.
Då SKA du få exakt pris. Det är DET du vill ha bytt inget annat .Hittar dom nått annat så SKA dom fråga.
Sen om man som kund inte vågar ställa krav ja då är det ens egna fel.
Du kan absolut begära fast pris på detta. Jag menade typ om de byter dina stötdämpare och du får pris på bara bytet så får man hoppas att de frågar dig på byte av fjäderbenslager osv samtidigt om dessa är slut. Du kanske inte sett detta men det gör förhoppningsvis en van mekaniker och kan ta med det i ursprungspriset.

Testa, ha på den automatiska bromsen (den[…]

Transmissionsolja till M66

Jag bytade på min S80 2.5ft med m66. Jag t&a[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]