Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av knet71
Hej är helt ny för dagen på denna sida och har en fråga, min s80 har larmat utan anledning ett par gånger är det någon som vet om något"generalfel"eller vad kan det vara? Verkar vara ett trevligt forum :)
Användarvisningsbild
av greeeken
Många som haft liknande problem har haft "fel" på sirenen.
Det sitter ett batteri där som tar slut då måste sirenen bytas.

Nu säger du att ja men bilen LÅTER men det handlar inte om att den inte kan låta utan att batteriet är slut.

Men läs av felkoder FÖRST.
av tbar
Tja,
Jag har liksom många andra haft detta problem. Larmade helst mitt i natten... Jag köpte en ny siren och bytte och det blev tyst. Beakta dock:

1. Kolla även status på det stora batteriet. Kan ha blivit dåligt om det skall underhålla ett dåligt sirenbatteri. Finns skrivet om det i detta forum någonstans.

2. På min S80-99 satt larmsirenen fast med en vanlig 6-kant skruv = Enkelt byte. På min V70-05 sitter den med specialskruv utan spår = Mycket svår att få bort men det gick för mig till slut med vanliga snickarverktyg. Länk till instruktion med bilder finns i detta forum någonstans.

3. Sirenen kan köpas antingen separat eller i en sats med huvlås. Ring runt till flera ställen och kolla priserna. Det skiljer och för mig blev det billigare att köpa satsen.
av Gathor
Ifall det inte var siren så kan det vara en av dörrarna/motorhuven som glappar.
Hade samma problem med v70 -99 och då var problemet motorhuven, kopplade losslarmet där och efter det funkar det som det ska, förutom att man kan öppna motorhuven utan att larmet går av.. och att det inte blinkar när man larmar på.. Fan, kommer bara på mer och mer saker jag måste fixa :P

Testa, ha på den automatiska bromsen (den[…]

Transmissionsolja till M66

Jag bytade på min S80 2.5ft med m66. Jag t&a[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]