Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja jag lutar nog åt det hållet jag med men vis av erfarenhet så är det bra med flera infallsvinklar.

Ex Jag har en likadan v70 manuell 99 som fick problem med ABS-systemet (väbesökt tråd i paralellforumet) och initialt så var alla rådgivare överens om att det var ABS-boxen som hade taskiga lödningar, men mina misstankar rörde sig åt ett annat håll.
Men man skall alltid lyssna på goda råd och välja selektivt.
Efter omlödning av gamla boxen (utanresultat) inköp av ny box inget resultat så bytte jar ena främre abs-givaren och så var det fixat. :-O)

Har för övrigt åkt en del i dag med noll stopp men symtomen orolig tomgång finns där, skall iaf gräva mig ner i bråten under huven och se om det är möjligt att lossa spjällhuset utan att riva ur insuget (en turbo har ju lite mer slangar mm under huven) behöver även packningar.

Har en Mustang GT 2005 som höll på och bråkade på tomgången och tjyvstannade samt totalt hopplös att starta emellanåt men efter en rengörning av spjällhuset så går den som ett skott rengörningen tog ca 10 från stopp till start. :D
Senast redigerad av 1 oldtimersmc, redigerad totalt 0 gånger.
Hö Hö Har bytt bränslefilter och det har hängt med i 20360mil!!! :oops: Och nog gjorde det skillnad kan jag lova men detta var inte lösningen så det blir till o rengöra spjällhuset då jag får möjlihet att göra detta (jag har inte är tid o måste ha bilarna rullande så det ställer till den del) då vi jobbar båda+att jag har en hel del andra sysslor.
Och en löpande Risen...

Har iaf reduserat problemet till att den bara "trampar" på tomgången då den är varm :D :D :D
Fy fan var tråkigt kollade hur grejorna satt och det är inte roligt på en turbo kan jag lova lär nog få riva ur insuget med och då e re ju bara att byta oljefällan mm samtidigt, får kolla lite runt på forumet hur man går tillväga...

En fråga hur tar man isär den där bränsle kopplingen som sitter på ovansidan av insuget???

...Nu så skall jag ner i garaget och byta avgassystem på den andra v70n :lol:

90 minutersenare så sitter det ett vackert BSR Rostfritt högglanspolerat fullflödessystem på denna med...
Rekomenderar detta system starkt billigt, skitsnyggt och lagomt "gött" ljud
Naturligtvis så delar jag med mig av mina erfarenheter.
Vänligen // Per
Jag har just plockat ur gaspjället och det gick med lite fan+ en del djävlar
Och så plockade jag ur fläkten förståss verktyg som användes var en liten spegel för att kunna se hur det ser ut under insuget och hittta alla skruvar + torx naturligtvis.
Sedan ett litet spärrskaft och ett stort nu så håller jag på attt göra rent spjällhuset mm sen så får vi se vad som händer... :D
... (B) (D) Ja då var det fixat och har åkt runt en del och gasat o stannat mm mm och inga tendenser till pumpande tomgång, annat var det på långfredan då var det knappt att jag tog mig hem så jag hade total dissat att felet var skitigt gasspjäll, men jag verkar ha haft fel :oops: Men nu så verkar det helt klart vara på det viset.

Enda felet var ju att i mitt andra garage så står Mustang cabben o väntar hade varit mycket trevligare att smyga runt i den i solgasset än att stå på öronen under en motorhuv i ett garage :twisted:.
Men glädjen att hitta rätt e ju inte så fel den heller och solen finns ju kvar :D
Transmissionsolja till M66

Hej, Frågan gäller en v70 2011, D3, ma[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]