Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av isak
ni som inte lyssnar!
prova med en fil på ett ställe det inte syns, så kan ni analysera vidare vad luckan är tillverkad av!
om ja inte minns fel var luckans material ett säljargument när P2 bilarna kom.
isak
Användarvisningsbild
av Funk
Bakluckor i kompositmaterial på kombibilarna introducerades iom införandet av XC/V70N och är likadana idag på XC/V70II.. Luckorna tillverkas av ett franskt företag som heter Inoplast, och kommer t.o.m färdigmålade från leverantören till produktionen i Torslanda.

/Thomas
Användarvisningsbild
av P1800
Luckan är med största säkerhet av plast.

PL400 limmar ofta med bra resultat även när det är blött skitigt och kallt, Dessutom fäster det på kort tid. Jag skulle prova det även för detta ändamål. Ett måste för hempularen!
Användarvisningsbild
av CarMan
oldtimersmc skrev:Har bestämt för mig att luckan är av Aluminium inte plast
jag sa att jag viste att den är av plast !

ta o borra lite i din, så ser du var den är gjord av
Användarvisningsbild
av CarMan
P1800 skrev:Luckan är med största säkerhet av plast.

PL400 limmar ofta med bra resultat även när det är blött skitigt och kallt, Dessutom fäster det på kort tid. Jag skulle prova det även för detta ändamål. Ett måste för hempularen!
jag skulle inte andvänd PL400 på nått som rörsig/vibrerar & utsätts för kraftiga tempratur svängningar m.m.

ta nån av sikas produkter, då dessa är mjuka
av Dah
Ska det limmas så skulle jag använda TEC7. Fäster i princip på allt plus att det är flexibelt. Fäster bättre än Pl400, är starkare och flexar ungefär som silikon. Finns dessutom i flera färger.
Humm plast låter lite Japanskt, eller kinesiskt möjligen efter dagens utförsäjning av vårt kära volvo....
Förr var det ...Ryssen kommer men det var jänkarna som dök upp, nu så kommer kineserna med dollar och helsonika köper upp hela siten.

Så som Socrates en gång sa "ju mer jag lär mig desto mindre inser jag att jag vet"

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Om muttern lossnar får du haveri,dom fyra mi[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]

Vi har en Subaru XV, samma som Outback men kortare[…]