Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av suk215
Är/ Var bilen fullservad samt fullstämplad , servad med rätt olja / volvo auktoriserad verkstad ??
Användarvisningsbild
av CarMan
klart det kan bli stora skador om man kör med förlågt oletryck en längre tid.

Vad var det för verksta du var på?
varför inte göra rent, o köra tills det rasar? (sällsynt med ras på dessa trots att dom gått med lågt oljetryck)
av Norje
Ja enligt boken så skall service skötts , oljetyp vet jag inte men det satt inte orginalfilter på den när jag köpte den, till carman ! jag anlitar en lokal verkstad som jobbar mycket med just motorer , vi resonerade så att efter tvätt / ventilationsbyte/ oljefälla mm så kanske den inte går mer än 1000 mil och sen rasar , det jag lärt mig här av er alla om oljor var ju helt fantastisk att få veta , nu blir det ny olja och filter 2 ggr om året , kör ca 2000 mil om året,,,Sten A
Användarvisningsbild
av SvenB
Norje skrev:Ja nu blir det ny olja och filter 2 ggr om året , kör ca 2000 mil om året,,,Sten A
Det tycker jag är klokt. Jag har haft taxiåkeri, och även då fast bilarna gick varma nästan hela tiden böt jag olja var 1.000 mil. Jag hade aldrig några problem med något sådant du råkat ut för med din bil. Bilarna kördes 35-38.000 mil. Av den anledningen är det extra oljebytet på min Flexifuel ingen extra kostnad för mig, jag hade ändå bytt olja var 1.000 mil. Att "snåla" in på -5 liter olja och ett filter är dumt som jag ser det.
av suk215
KKR skrev:
Norje skrev:Ja nu blir det ny olja och filter 2 ggr om året , kör ca 2000 mil om året,,,Sten A
Det tycker jag är klokt. Jag har haft taxiåkeri, och även då fast bilarna gick varma nästan hela tiden böt jag olja var 1.000 mil. Jag hade aldrig några problem med något sådant du råkat ut för med din bil. Bilarna kördes 35-38.000 mil. Av den anledningen är det extra oljebytet på min Flexifuel ingen extra kostnad för mig, jag hade ändå bytt olja var 1.000 mil. Att "snåla" in på -5 liter olja och ett filter är dumt som jag ser det.
precis mitt tankesätt med ......... är alla stadsborna som eftersöker 3 000 mils intervall medmera :wink:

1000 mila intervall ungefär på de som har 2 000 mils intervall ..... så kan man la sträcka sig till 1500 mil på de som har 3 000 mils intervall :roll: .......

men det är klart , ska man bara ha bilen ( ny bil ) typ 2-4 år o sen skiter i vilket , då kan man ju följa intervallen i boken

Hastighetsspärren har inget med hastighetsm&[…]

App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Du må gå til Volvo är så f&[…]

Beställt nya sommardäck, får bli[…]

Byta Batteri V oc vilka funkar

Hur blev det? Funkade det?