Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av macko
Hejsan. Ny på det här forumet. Har ett problem med min V70 -03 . När man kör över ett farthinder eller håla i vägen knakar det till kraftigt vänster fram. Låter nästan som bilen ska gå av. Nån som har haft liknande problem. Kan det vara nåt med stötdämparna. Bilen har gått 13500 mil. Tack på förhand.
Användarvisningsbild
av Danneman
Finns flera trådar som liknar ditt problem, sök på forumet så kommer du att finna svar.
Det kan vara skit i kopparna där fjädern ligger. prova att göra rent med högtryck samt spruta på lite underredsmassa i koppen (Spray)
Finns även satser att köpa som man tystar sånt ljud med. OM det nu är det.
Kan ju börja i den änden å se.
Användarvisningsbild
av Bremer
Tja
Har haft samma problem med min, det kan vara stylederna som låter. ska byta mina snart. eller så kan det vara dom där två stagen som finns både höger och vänster sida fram o bak.
av macko
Tackar så mycket för grymt snabba svar. Vill bara säga att det inte är det vanliga "klonkande" ljudet som väldigt många volvo brukar ha. Hade det på min förra bil (s80 -00). Utan detta är mer höga smällar eller knak. Svårt att förklara.
Användarvisningsbild
av henka35
Fjädern rör sig i fjäderskålen. Montera gummiinlägg i fjäderskålen så blir det npg tyst. Dessa blev standard en bit in på modellår 2004.

/Henrik
av macko
Gjorde som Danneman sa och det blev klockrent. Har inte hört knaket på flera dagar. Måste varit massa sten och skit där i. Tackar och bockar för alla svar.
AC & kylfläkt

Hade du beställt den från Autodoc s&ari[…]

@atteatte , Har varit ute och tittat lite nu me[…]

Köp hos Trodo.se. De har ett kontrollsystem f[…]

Vi som beställt nya XC60

Nu har jag beställt en V60, så det kans[…]