Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sm5ugh
tracker skrev:ta bort vacuumslangen från bromsservot (och pluggas) och testa om det blir ngn skillnad
Tackar, noterat!

Glömde skriva att jag inte vet vad min personliga volvomekaniker provat eller inte, men kom med alla förslag så ska jag fråga honom om han provat alla förslag som ni kommer med! :)
av sm5ugh
Kan rapportera att bilen verkar vara fixad...i alla fall ringde min mekaniker nu på morgonen och meddelade att bromsfunktionen är helt normal nu!

Felet var inte ABS:en eller huvudbromscylindern utan.....håll i dig...skit i en bromsslang! Skiten hade dessutom satt sig så att det släppte fram oljan till oket med spärrade det mesta åt andra hållet....som en backventil! :shock:

Det hade visst varit många mekaniker inblandade mot slutet....men de löste det! Så nu ska jag åka bekvämt igen! :D

Tack till alla som kommit med bra tips!
av ROM
Tackar för tipsen!
Uppskattar att man hör av sig med lösningen när man hittat den!
Har samma skit med min S80T6, byter bromsslang billigare än bromsok... osv....verkar det...
meddelar hur det går för mig sen...
om inte jag blir utslängd från inlogg igen... varför måste hela världen vara uppbyggd på lösenord och inlogg???
av ROM
Oj....
Nu läste jag allt ovan och undrar... med tanke på felbilden i första inlägget med totalbroms på alla hjul till sist.. var det verkligen bara en slang som var täppt på returen? låter orimligt tycker jag...det finns ventiler och accumelatorer och annat som kan spöka...dålig reklam... återkallning med fel på bromsar, var det en aktoriserad Volvo verkstad inblandad???
Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?

Hej, jag har en V70 2001 2.4T AWD. Körde inna[…]

@mimeck , På stereon eller vattenfallet d&a[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]