Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av yuphin
Jag startade bilen igår efter den hade stått en vecka utomhus och när jag vred på rattet så lät det konstigt, det var ett ganska högt "knakande" ljud. Trodde först det var pga kylan, men ljudet kommer tillbaka så fort man vrider på rattet, både när bilen står still och när jag kör. Det är ett rätt så högt ljud så något måste vara fel med styrningsmekanismen. Någon som har ideer om vad det kan vara?
volvo D5 skrev:Börja med att kolla oljan :wink:
Nu är det kollat och du hade rätt, oljan är nog problemet..det såg ut som det hade läckt ut runt mitten av oljebehållaren (där det kanske finns en packning?). Oljenivån låg ungefär i höjd med där slangen går in i behållaren, så jag tror inte det var under minimumnivån.
Åker till verkstan i morgon och byter packning och ber dom kolla om något annat är skadat. Risken finns väl i och med att jag redan har åkt ungefär 5 mil med bilen. Konstigt att ingen varningslampa tändes pga detta, annars tänds dom för varje liten grej tycker jag!
Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?

Hej, jag har en V70 2001 2.4T AWD. Körde inna[…]

@mimeck , På stereon eller vattenfallet d&a[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]