Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har i vinter när det varit kallt och bilen stått över natten noterat ett mycket störadneknäpp/knakljud från instrumentbrädan. Man skulle nästan tro att främre delen av instrumentbräda eller något vid/under luftgallren fryser fast som gör att instumentbrädan inte ligger i rätt läge. Är det bara att höja streon och hopps på snar vårvärme eller kan någon vänlig skäl tipsa om det går att med t.ex. silikon smörja på lämpliga ställen och reducera ljudet? Bilen i fråga är en V70N-04.
Mvh
Tomas
Har lite av samma problem i min V70 2,4d - 06 jag också.....
Borde bero på att det är kyligt "plasten är stel" för när det blir varmt försvinner oljudet för mig iaf....det är nog bara att leva med :!:
Instr brädan borde ju vila på några sorts gummin eller dylikt, kanske kan du spruta på lite silicon spray där.
Lyssna, smörja, lyssan , smörja....... :mrgreen:

Kanske lite off topic men.......
Värre är det med det skorrande ljudet från alu dekoren på dörrsidorna, speciellt bak vid dålig väg eller hög volym på speldosan :!:
Tänkte ta och plocka löst dörssidorna och montera fast dom lite bättre, tips på det :?:
Borde inte vara ensam med detta problem tycker jag :?:
Tycker det är väldigt irreterande med sådana ljud, märkligt att inte Volvo satt fast dom bättre från början :-(O)
Att min gamla 940 hade oljud för sig va en sak men en premium bil från 06 borde iaf vara befriad ifrån sådant tycker jag......min högst egna åsikt :roll:

MVh Schröder
Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?

Hej, jag har en V70 2001 2.4T AWD. Körde inna[…]

@mimeck , På stereon eller vattenfallet d&a[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]