Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av niklaskull
Hej där!

Är ny medlem med nyinköpt Volvo S80 -02 sen i onsdags och tänkte låna lite kunskap härifrån! 8)
Mitt problem är att höger sidobackspegel är sprucken. Har införskaffat en ny spegel på skroten men förstår mig inte på hur man byter den?
Det fanns inget hål på undersidan som det var på min gamla 740... Är det någon som har information om hur man gör detta?
Användarvisningsbild
av greeeken
niklaskull skrev:Hej där!

Är ny medlem med nyinköpt Volvo S80 -02 sen i onsdags och tänkte låna lite kunskap härifrån! 8)
Mitt problem är att höger sidobackspegel är sprucken. Har införskaffat en ny spegel på skroten men förstår mig inte på hur man byter den?
Det fanns inget hål på undersidan som det var på min gamla 740... Är det någon som har information om hur man gör detta?
Lite seg o trög idag,
Men bara glaset eller hela backspegeln?
Användarvisningsbild
av wissel
Jag bytte kompisens häromdagen, dock inte i 14 minusgrader då plasten som håller i glaset kan vara spröd. Vinkla in glaset max så du nästan kan se dig själv,
jag la ett fiskben mellan glaset o ramen längst in och sedan drog jag glaset utåt/bakåt och vips så hade jag glaset i handen. Hjälp till med Fiskbenet genom att bända lite försiktigt och bara fingrarna att dra i glaset, inga andra verktyg behövs.....8)
Användarvisningsbild
av niklaskull
wissel skrev:Jag bytte kompisens häromdagen, dock inte i 14 minusgrader då plasten som håller i glaset kan vara spröd. Vinkla in glaset max så du nästan kan se dig själv,
jag la ett fiskben mellan glaset o ramen längst in och sedan drog jag glaset utåt/bakåt och vips så hade jag glaset i handen. Hjälp till med Fiskbenet genom att bända lite försiktigt och bara fingrarna att dra i glaset, inga andra verktyg behövs.....8)
Ett fiskben säger du.. Lär ju inte vara allt för svårt att få tag i :lol:

Ska testa och återkommer!
Användarvisningsbild
av niklaskull
Lyckades inte att få loss spegeln, den satt fast ordentligt. Vet inte om man vågar ta i så värst mycket heller så man riskerar att förstöra mer än vad som redan är förstört...
Användarvisningsbild
av niklaskull
wissel skrev:jorrå man får ta iiiiii, står du utomhus eller inomhus ?
Står inomhus i ett stort lägenhetsgarage, dock har jag bilar till höger och vänster om mig, men jag kan ju köra till en annan plats i garaget om det skulle behövas...
Men det jag är orolig över är att skada motorn eller riva av nån elsladd till spegeln.
Användarvisningsbild
av wissel
Glaset är ju redan paj, försök utan Fiskbenet längst in, vinkla bara spegeln inåt så mycket det går, du får då ett bra tag med fingrarna
och dra åt dig o kolla när glaset åker bakåt, vinkla ut glaset.loss...satan det skall funka....kraften är tumme, pekfinger o långfinger inte mera....tror att vinklingen inåt med glaset är viktigt....8)
Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]

Är det nån som vågat prova Suba[…]

Hittade en gammal tråd där någon […]

Den bilen skulle jag personligen inte våga[…]