Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Blixnabb
Bilen har bara gått 4500 så jag tror inte stötdämparna är slut(vilket dom heller inte är), bak broms som ligger an kan det inte vara för då skulle antisladd systemet gripit in, lampan lyste inte heller.
Jag rörde inte bromsen och det var på raksträcka där vägen lutade aningen ut mot diket.
Det går inte att forcera fram uppträdandet då det inte är liknande vägförhållanden här.
Min fundering är om bakvagnen kan vara felinställd när den blir lastad, men är ok vid normal last eftersom att jag inte kan se någon snedslitning på däcken, men är det möjligt?
Bilen var inte i närheten av maxlast, kunde nästan dragit över insynsskyddet om det hade varit i bilen.
Senast redigerad av 1 Blixnabb, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av camaro69
Vilka raketforskarråd som delas ut! kave :lol:

Vid kall väderlek så sjunker lufttrycket i däcken ytterligare.
Vad har du att förlora på att höja lufttrycket i däcken? Luften är gratis.

Det är väl bara att öppna bakluckan och låta 2 tjocka kärringar eller gubbar sitta och dingla med benen. Sen kan du prova med ditt låga lufttryck.
Ställ dig sedan och gunga bilen i sidled baktill.

Pumpa sedan i minst 2,8 bar och gör samma sak. Du ska se att det är en brutal skillnad på stabiliteten.

Jag åker alltid med minst 3,0 bar för optimal väghållning.
Blinkande ljus

Jag ser att mina dimljus (har LED i dem och anv&au[…]

Ok, jag jagar vidare. Tack för hjälpen a[…]

Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt til[…]

Den stora annons-tråden

Har inte sett en Toyota 4Runner på läng[…]