Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tartryffel
gooose skrev:För er som vill trimma med Polestar gå in och kolla på kommande modeller
Dom verkar släppa en hel del till nu i januari

//Goose
På tal om termostater? :)
av Tartryffel
reisan skrev:Jag kollade den här kupesensorn som sitter bakom ett litet galler på högersidans tempreglering, den tråden där inne va full av damm och den verkade av, ska den vara det eller är det en hel tråd som känner av hur varmt det är i kupen? För när jag med lite pill fick i hop trådarna hyfsat så tyckte jag att det kom bättre värme ut ur systemet.

Bilen stod på tomgång, den hade varit avstängd en stund efter jag skulle hämta verktyg o ficklampa. När jag slog på täningen igen så gick den upp till tredje strecket och efter ett tag gick pinnen ner från nästan tre till andra stäcket. Men det bord väl vara normalt om den nu kyler motorn?
Kupésensorn påverkar inte motorns temperatur. Den mäter kupétempen åt klimatanläggningen.
Och bilen ska bli fullvarm, dvs nålen rakt upp. Är det riktigt riktigt kallt kanske den kan dyka något lite, men vi har haft -30 här i några dagar nu och min bil blir fullvarm ändå, givetvis tar det längre tid men när den är varm så fortsätter den vara det även på tomgång.
Det låter väldigt konstigt att nålen gick högre än vad den var innan, när du vred på tändningen efter att den stått avstängd. Låter som att tempgivaren (vid termostaten) inte är riktigt som den ska.

Tråden med den felande Biltema-termostaten: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 19&t=49226
Användarvisningsbild
av gooose
Tartryffel skrev:
gooose skrev:För er som vill trimma med Polestar gå in och kolla på kommande modeller

//Goose
ÖÖÖÖ Hur hamnade den här????

Trött maskinist bakom? Ja helt klart bakom

//Goose
av hansjkpg
gooose skrev:
Tartryffel skrev:

//Goose
ÖÖÖÖ Hur hamnade den här????

Trött maskinist bakom? Ja helt klart bakom

//Goose
. Hehe , klart godkänt :D

På bild 2 i denna annons finns ett exempel […]

Bakre länkarmsbussning

Bytte de främre bussningarna i bakvagnen till[…]

Ja det är bara att slå till, 900:- &aum[…]

Elpriset