Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lilj skrev: Inte jätteövertygande men med antispinn klarade dom backen och utan så spann dom bara.
I de flesta förhållandena är det betydligt bättre med antispinn. Framförallt om det är blankis osv. Men om det är jätte mycket snö/snömodd på vägen, och speciellt om det är en brant backe, så går det faktiskt betydligt bättre utan antispinn. Senast igår fick jag slå av antispinn på min s40 för att ta mig fram i någorlunda normal fart uppför en backe då det låg över 1dm snö på vägen. Med antispinn går bilen långsammare och långsammare, tillslut stannar den.
Om det aldrig hade behövts stänga av antispinn så hade nog inte biltillverkarna givit föraren den möjligheten :wink:
isak skrev:läste du inte vad jag skrev CAR MAN? har du någon gång kört en riktig 4WD.
isak
Jo då jag har kört riktiga offroadbilar, o har kört fast med dom också!
trådskaparen har en framhjulsdriven bil, o har problem med fästet, så han kanske behöver en fyrhjulsdriven bil, inte en offroad bil.
N0RBERG skrev:
Lilj skrev: Inte jätteövertygande men med antispinn klarade dom backen och utan så spann dom bara.
I de flesta förhållandena är det betydligt bättre med antispinn. Framförallt om det är blankis osv. Men om det är jätte mycket snö/snömodd på vägen, och speciellt om det är en brant backe, så går det faktiskt betydligt bättre utan antispinn. Senast igår fick jag slå av antispinn på min s40 för att ta mig fram i någorlunda normal fart uppför en backe då det låg över 1dm snö på vägen. Med antispinn går bilen långsammare och långsammare, tillslut stannar den.
Om det aldrig hade behövts stänga av antispinn så hade nog inte biltillverkarna givit föraren den möjligheten :wink:

Det du skriver köper jag helt! men jag tror inte man råkar ut för denna sitruatonn dagligen, så är det nått annat som är fel, typ fel däck på bilen

Får du ngn form av selektgaranti el liknande[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]

Volvo S70 -99 Ingen värme på förarsidan.

Har en Volvo S70 -99 B5244S och får ingen v&[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]