Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ackerman
Hej

Har en V70 2,4D som inte vill starta när det är kallt ute, misstänker att glödstiften har lagt av. Är det någon som vet om det är svårt att själv byta och vad sådana kostar. Bilia vill ha 8000:- för det.

Hälsningar
av Arne
Du måste först fastställa felorsaken innan du börjar köpa delar, det blir alldeles för dyrt. Kolla upp om det finns några felkoder först.
Användarvisningsbild
av CarMan
som sagt så kan man ju mycket enkelt mäta glödstiften. Det blir alltid billigare att först ta reda på vad som är fel innann man börjar att byta delar.

Har för mig att glödstiften är gasna dyra till den däe, men några 8000:- kostar det inte. Du måsta fått pris på nått annat
av noclean
har själv en v70 2.4D -01 som hade startsvårigheter när det blev kallt ute Bad rejmes kolla det när jag lämna bilen för service o när de koppla in datorn så såg dom att (tror de var) pumpvinkeln lr nåt sånt som stod fel så dom justera det o nu går den igång bra. trodde oxå på glödstift först men fel hade jag. så kolla upp det först innan du byter nåt
Användarvisningsbild
av CarMan
noclean skrev:har själv en v70 2.4D -01 som hade startsvårigheter när det blev kallt ute Bad rejmes kolla det när jag lämna bilen för service o när de koppla in datorn så såg dom att (tror de var) pumpvinkeln lr nåt sånt som stod fel så dom justera det o nu går den igång bra. trodde oxå på glödstift först men fel hade jag. så kolla upp det först innan du byter nåt
stämmer bra, det kallas dynamiskinställning & görs på varje eller om det var varannan service, så är bilen dåligt servad, eler "fuskservad" så kan man råkaut för detta
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Slocknar lampan fö förvärmning/glödgning efter några sek så är det ju inte detta. Har du bra med diesel i tanken när det är kallt?
av olson
CarMan skrev:
noclean skrev:har själv en v70 2.4D -01 som hade startsvårigheter när det blev kallt ute Bad rejmes kolla det när jag lämna bilen för service o när de koppla in datorn så såg dom att (tror de var) pumpvinkeln lr nåt sånt som stod fel så dom justera det o nu går den igång bra. trodde oxå på glödstift först men fel hade jag. så kolla upp det först innan du byter nåt
stämmer bra, det kallas dynamiskinställning & görs på varje eller om det var varannan service, så är bilen dåligt servad, eler "fuskservad" så kan man råkaut för detta
Hmm, inte på en 2.4D väl ? de e välan bara på tdi ?
Hjullagerproblemer

Lossar man länkarmen eller tar loss styrspind[…]

Doktorns 945 ltt -97

Aha, okej! Ja för annars går gängo[…]

Så! Nu har jag äntligen renoverat f&aum[…]

Felkod 326

Felkoden borde väl vara ECM-C326 Se om dessa[…]