Skräm inte upp Mr M i onödan

Moderator: Moderatorer
Claes75 skrev:Tänk på att bilen inte är helhetsgodkänd om du sätter dit xenon. Detta kan skapa problem, om inte annat på bilprovningen då du får byta tillbaka till "vanliga" lampor för att bli godkänd.Dock stämmer det att bilen INTE är Godkänd i Helhetsgodkännandet OM man konverterar till Xenon. Hur man än vänder o vrider på det KAN MAN få problem, värt att ha i bakhuvudet åtminstone.
Mr Skidmark skrev:Bilprovningen vet ju inte om just denna bil är helbilsgodkänd med Xenon eller inte, det är ju som att besikta (eller registreringsbesikta) en helbilsgodkänd bil med t ex 18 eller 19 tumshjul, dom kollar bara bärigheten på däcken, inte storleken. Själv ska jag besikta min bil med R-ljusen (xenon) och tar för givet att det inte blir problem eftersom jag använder originalljus. Dom gånger jag besiktat bilar med Xenon original har inte bilprovningen kollat om nivågivaren fungerar, dom kollar ju bara om ljusen står för högt i normalt körläge.Det är väl inte så svårt för besiktningen att kolla i.o.m. att dom dippar vid start och ställer sen in sig rätt. Om man eftermonterar så ställer dom ju inte in sig när du sätter på tändingen utan tänds bara upp som vanliga hallogenlyktor. Nu pratar jag lyktorn från 02-04, -05:ans lyktor ska visst inte dippa vid uppstart har jag hört.
Skräm inte upp Mr M i onödan
Hej! Efter att pluggat in bilen i en felkodsl&au[…]
Det här smakar illa, eller gör det ver[…]