Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mackan_
Bil: Volvo s60 2,4t +r 14500 mil -03

Vi tar det från början:

I slutet av vintern bytes länkarmarna fram. Bilen fick en lite dålig hjulinställning, men ägaren då brydde sig inte om att ordna till det.
Sedan köpte jag bilen och när sommardäcken åkte på märktes det betydligt mer, och en hjulinställning gjordes och samtidigt så rättades ratten till då den stod några grader snett.

Ungefär en månad efteråt börjar ratten stå snett igen, och nu står den ordentligt snett, 10-15 grader uppskattat, så jag pratade med volvo. De menar att jag har orsakat detta när jag kört på något, vilket jag inte har. Dessutom har det gått otroligt sakta för ratten att glida ner. Det är 2,5 månader sen jag gjorde hjulinstälningen (alla 4 hjul på volvo)
Måste det vara jag som har gjort något eller kan det vara något som inte är hundra okej i framvagnen? Hur kan det hända att ratten hamnar så mycket snett, på ganska långt tid ändån?

/marcus
av Psyko
Hjulinställningen ändrar sig ju inte av sig självt,spec inte
10-15 grader på ratten.
Troligtvis har du varit emot en trottoarkant när du parkerat
eller liknande

Om det inte skulle vara så har du ett allvarligt fel i framvagnen, menar
då ett glapp eller att något har förflyttat sig.
av mackan_
jag pendlar 70 mil tur och retur i veckorna med bilen, och jag kan inte komma på att det bara hände en gång när jag skulle iväg, utan det har mer kommit smygandes.. Men visst, det kan ju inte bara hända, men ändå.. hjulinställningen har inte ändrats iallafall, vad jag känner
Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]

webasto doserpump v70n 07

10€ på Aliexpress

Kylarvatten läckage Volvo 940

Har du "spännt up" vattenpumpen mot[…]