Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LEO
HEJ .JAG HAR EN VOLVO S60 MAYA GUL 2001 2,4 JAG HAR EN SUSSANDE LJUD VÄNSTER FRAM FÖRST TRODDE JAG ATT DET VA HJULLAGRET MEN EJ, LJUDET KVART STOD EFTER BYTE, HAR OCKSÅ GJORTEN HJULINSTÄLLNING MEN LJUDET ÄR KVAR. ÄR DET NÅN SOM VET VAD KAN DE VARA ? TACK FÖR TIPS
Användarvisningsbild
av CarMan
jätte svårt när man inte hört ljudet

du kan ha vindbris, från tillexempel en trasig dörr list.
eller så kan det vara väglud från däcken. m.m.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Hej LEO. Välkommen till forumet.
Flyttade din tråd till rätt kategori.

Sen ett litet tips. Tryck av Caps Lock. Vet att många retar sig på det och tycker själv att det blir mer jobbigt att läsa.
Användarvisningsbild
av henka35
Testa med att svänga kraftigt. Ändras ljudet så kan det vara hjullager. Annars skulle jag tippa på däcken. Hade samma fenomen på min förra V70N innan jag byte till nya sommardäck.

//Henrik
Användarvisningsbild
av greeeken
Kan hålla med Carman här.
Vinbrus låter ju trodligt.
Kanske från bacjspegeln om den inte sitter ordentligt.
Relativt vanligt fenomen har jag för mig iallafall om man läst igenom massa forum
av LEO
det sägs att man kan lägga gummi plattorna som ligger runt fjädrarna för att minska vägljud är det sant? är den nåm som har gjort detta med bra resultat? tack för tips. leo
Användarvisningsbild
av wissel
LEO skrev:det sägs att man kan lägga gummi plattorna som ligger runt fjädrarna för att minska vägljud är det sant? är den nåm som har gjort detta med bra resultat? tack för tips. leo
Jag bytte bägge länkarmarna och fick gummiskydden ditsatta = Bilen tyst som en mus. :-)-)
Halvljus

Jag har en V50 -11 som jag var och besikta. Jag fi[…]

Är det en bärarmsbussning som håll[…]

Tmap sensorn är bytt och egr är bort pro[…]

Välkommen ut i trafiken

Om jag komer ihåg rätt så är[…]