- ons 31 dec 2008, 14:57
Hade bilen inne på lite mindre reparationer och då upptäckte dom att det har fuktat lite runt packningen till Vinkelväxeln , dom tvättade rent runt packningen och sen så drog dom åt skruvarna (bultarna) ca ett kvartsvarv men dom sa åt mig att kolla upp om det fortsätte att fukta fast dom dragit åt.. Min fråga är.. Det är bara knappa 300 mil till service , kan man lugnt köra dom milen och samtidigt som man gör service så får man byta den där packningen.
På Volvo sa dom att det inte skulle vara någon fara men vill ju kolla med er proffs:)
Sen har jag upptäckt att Växellådan har blivit ryckig , känns som han kastar i växlarna men så känns det bara när det varit kallt , dock underligt att jag inte upplevde det när jag va i Norge för 3 veckor sen då va det 20 minus grader ute och då känndes allt som vanligt , men sist iförrgår hade vi 7 minus och det va första gången jag upplevde den som ryckig..
Tack för svar mvh Ola Berg
På Volvo sa dom att det inte skulle vara någon fara men vill ju kolla med er proffs:)
Sen har jag upptäckt att Växellådan har blivit ryckig , känns som han kastar i växlarna men så känns det bara när det varit kallt , dock underligt att jag inte upplevde det när jag va i Norge för 3 veckor sen då va det 20 minus grader ute och då känndes allt som vanligt , men sist iförrgår hade vi 7 minus och det va första gången jag upplevde den som ryckig..
Tack för svar mvh Ola Berg