Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Molgan
Hej
Det är så här att jag nyss har haft bilen på service, och jag bad dom även att fixa bensinvärmaren eftersom den aldrig har funkat i min ägo (2,5 år).
Killen på verkstaden bytte vattenpumpen och spolade ur bensinledningen, han gjorde även ren bensinpumpen eftersom den, som han sa, inte gick rent.
Jag vet inte om han har gjort rent själva brännaren.
Han bad mig att köra värmaren över helgen, vilket jag har gjort.

Den låter högt/illa, som en liten raketmotor som bluddrar/går ojämt och ylar, och ibland som att den går ner i varv.
Den surrar igång, tänder, bensinpumpen tickar osv. sen börjar oljudet.
Jag har läst i forumet och kommit fram till att brännaren låter en hel del, men inte hur.
Ska den "blöddra", yla och gå upp/ner i varv, eller ska det var ett jämt dånande (det är svårt att beskriva ljud)?
Hur låter en fullt fungerande brännare?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Den ska inte gå ojämnt, helt klart.

Den låter faktiskt som en liten raketmotor , den ska låta regelbundet( den ska inte gå ojämnt) svårt att beskriva

/Kalle
Användarvisningsbild
av Molgan
Tack för svaren.
Tyvärr så tillät inte min plånbok att jag lämnade in bilen på verkstaden igen, så det får skjutas på framtiden.
Halva lönen gick åt för att betala det som var redan var fixat :cry:
Men jag fick i alla fall veta att dom hade ställt upp bensinpumpen så mycket det gick (nu vad det innebär),
men i mina öron låter det som att den inte är helt frisk.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw