Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Erico
Jag har en V70 2,5T -05 som saknar rattknappar till styrningen av radion, knappar till farthållaren finns dok. Min fråga är om det bara är att gå på Volvo och köpa knapparna och montera, alltså fördraget och klart eller om jag måste dra kablage, verkstaden måste lägga in mjukvara mm. :?:
Ps. God fortsättning
Användarvisningsbild
av CarMan
ja det är bara att montera. du behöver knapsatts & kabeln mellan farthållarknapparna över till radioknapparna (kabeln går at vända åt fel håll o då funkar det inte)
av Caan
Jag monterade rattknappar i min S60 -05 (med farthållare) för ett tag sedan och där fanns sladden till knapparna fördragen! Bara att trycka dit knapparna och köra, så köp sladden på öppet köp om den skulle finnas fördragen!

/Carl
Användarvisningsbild
av Erico
Caan skrev:Jag monterade rattknappar i min S60 -05 (med farthållare) för ett tag sedan och där fanns sladden till knapparna fördragen! Bara att trycka dit knapparna och köra, så köp sladden på öppet köp om den skulle finnas fördragen!

/Carl
Ok, ska kolla.
Tack för tipset!
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw