- fre 23 jan 2009, 15:51
#253954
Hej
Har en S60 -01 med 140 hästarn
Efter en klockren besiktning i höstas sa nu mekanikern på Mekonomen (8000-milaservice) att mina skivor och bromsbelägg måste bytas. Bilen har gått 8000 mil och först ställer man ju sig frågande till varför jag fick beröm av besiktningsmannen och sen denna dom av Mekonomen. Han sa nåt om att det var dålig anläggningsyta...
Skivorna är inte rostiga, de bromsar jämnt och jag tycker att bilen stannar som den ska.
Frågan är nu om man ska satsa fullt ut på nya skivor och belägg runt om, eller om de ska svarvas?
Jag är inte så insatt i ämnet och undrar om någon kan säga fördelarna med att köpa nytt respektive svarva? Förutom den ekonomiska biten förståss...
(Efter att ha kikat runt på forumet så har jag bara hittat trådar där det mest har handlat om man ska köpa Biltema eller ej)
tack på förhand
//kvimarc
Har en S60 -01 med 140 hästarn
Efter en klockren besiktning i höstas sa nu mekanikern på Mekonomen (8000-milaservice) att mina skivor och bromsbelägg måste bytas. Bilen har gått 8000 mil och först ställer man ju sig frågande till varför jag fick beröm av besiktningsmannen och sen denna dom av Mekonomen. Han sa nåt om att det var dålig anläggningsyta...
Skivorna är inte rostiga, de bromsar jämnt och jag tycker att bilen stannar som den ska.
Frågan är nu om man ska satsa fullt ut på nya skivor och belägg runt om, eller om de ska svarvas?
Jag är inte så insatt i ämnet och undrar om någon kan säga fördelarna med att köpa nytt respektive svarva? Förutom den ekonomiska biten förståss...
(Efter att ha kikat runt på forumet så har jag bara hittat trådar där det mest har handlat om man ska köpa Biltema eller ej)
tack på förhand
//kvimarc