Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

På tiden då jag var rotad i sthlm så stod det alltid fullt med polisbilar utanför Bilia på Drottningholmsvägen, testa ringa till dom och hör om dom har koll. Dom om någon bör ju ha det om det är något "standard" på polisbilar

Bilia Personbilar AB
Drottningholmsv. 187, 167 53 BROMMA 08-553 931 00

mvh
Anders
det är som det redan framgått i tråden så att man i en polisbil har en panel, där man kan inviduelt låsa höger eller vänster bakdörr. då åker låspinnen ned (pilisen har en egen låspinne som inte sticker upp. men som nöd oppning så finns en mässings pinne i hanskfacket man kan gänga på.)
När polisbilen sälgs så plockas all polis utrustning bort o då försvinner denna funktion.
nu är det så att polisbilar byggs av helt vanliga bilar, så vist går det att bygga tilbaka den sill en vanlig bil. Men jag vet inte i huvet var eller hur man kopplat isär / kopplat om.

det du behöver är ett kopplings schenma över en V70 02:a & en polisbil från samma årsmodell (räcker med kopplings schema över C-lås) sen får du jämföra vad som skiljer.
det är Stand bay som bygger elektronik enheterna till polisbilarna, men det är inte dom som bygger om bilarna. Men jag tror du kan få bäst info från dom, om vad som gjorts.
Det är nån avdelning på volvo som bygger polisbilarna om jag fattat rätt. har ingen aning om det går att få ut info därifrån
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw