Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av meckar Lasse
Tjenare ! jag upptäckte att glaset på stereon blir väldigt varmt.när jag har kört ca 1,5 timme o ca 10-15 grader kallt ,med reglagen på ca 22 grader.min fråga är,blir det så varmt,eller är det något fel ?
Användarvisningsbild
av CarMan
det brukar bli varmt = ska vara så
av meckar Lasse
Tjenare CarMan !tack ska du ha.inget att vara orolig för då . inget har ju heller hänt. Glömde en sak,den integrerade telefonen lägger av när det blir varmt.jag tror att chippet inte klarar värmen,kan de va så ?
av S.t.r.a.n.D
Jaa det är klart stereon genererar en del värme som är helt normalt men jag har en till teori som jag märkt i min bil. Det lyder som följer....
Jag har ingen telefon utan jag har bara förvaringsfacket där och där brukar jag placera mobiltelefonen så SER man när det ringer (man hör ju inte alltid). Och det jag har märkt är att vintertid så blir telefonen väldigt varm av att ligga där, gissningsvis för att man kör hög värme i ventilationen. Sommartid därimot när ACn får jobba på så är det inte alls så, snarare så att den är lite sval när man tar i den. Så jag tror att det påverkar väldigt mycket hur varmt/kallt hela panelen blir. En teori som sagt...
Användarvisningsbild
av CarMan
testa med annat sim kort o se om samma sak händer. testa även med annan simkorts hållare, kanske kortet inte ligger hårt nog mot kontakterna i din hållare.
av meckar Lasse
Hej !tack för tippsen. ska byta kort. när kortet kommer från min mobil funkar det,det är först efter att det suttit i o, utsatts för värmen som det lägger av.Får en känsla av att de är värmen,men jag kan ha fel.
Användarvisningsbild
av CarMan
Ja vist kan det var värmen, värmen ikombination med ett kort som böjersig i värmen, på ett sätt det inte ska. Eller kort hållare som inte trycker upp kortet korekt, så när allt blir varmt så böjer sig kontaktbläcken lite.

Jag fick den tillslut kalibrerad och allt ser ut a[…]

Fords bensinmotorer är ju av typen EcoBoost o[…]

Spolning av automatlåda

Jag har spolat lådan två gånger […]

Volvo xc60 2012-

Ok