Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

:roll: Hallå har tänkt spola lådan själv och undrar om någon vet hur.Och vilken olja man ska ha.Finns det någon extra bra olja typ stp eller det ska man inte blanda in.Min låda har nämligen börjat slå hårt när jag har backat och lägger i D snälla hjälp mig mvh Jonkan
Jag frågade på Bilia i Göteborg vad det skulle kosta att skölja lådan, och fick ett pris på 2500, då sköljer dom med 12 liter olja, och "nollställer" lådan, sen ingick även ny programvara till lådan. Jag har en V70N 2,5T -00. Det tyckte jag var rätt så överkomligt, och slippa att söla med olja hemma. Detta var väl inget svar på din fråga direkt, men jag skulle nog använda mig av Volvo:s olja. Även om du gör jobbet själv, så måste du återställa lådan, och det kan nog bara Volvo göra....annars så sök här på forumet, det har diskuterats förut.
Hejsan, gör en sökning och du finner en perfekt bruksis med bilder o allt. Tror ingen kommer att svara då detta varit på tapeten hur många gånger som helst. God fortsättning o Gott Nytt År..... :-)-)
Volvo 440 Överhettar

..Ny termostat samt fyllt på vatten Hj&a[…]

Algerna har inte kommit till pumpen. De borde fast[…]

Jag fick den tillslut kalibrerad och allt ser ut a[…]

Fords bensinmotorer är ju av typen EcoBoost o[…]