Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Roknäs
Hej. Idag är det 20 minus. Den tiden på året man vill att värmaren ska funka. Men ikkkkke. Värmaren går bara en stund. Så när jag hade programmerat den i dag så var bilen kall när jag skulle fara efter att inte ha haft nån elstolpe i närheten. Inte kul. Jag undrar om den har ett separat bränsle filter och i så fall om nån vet var det sitter. Tror kanske att det kan vara nån halvfrysning. För när det är lite varmare typ -10 så funkar den klockrent. mvh Håkan
Användarvisningsbild
av isak
hej
vet du att värmaren tänder? i så fall skall du kolla cirk pumpen (den måste ju bli utav med värmen) har själv haft det felet. synd att den sitter så dj...ligt plaserad.
lycka till.
ISAK
av J.F.S
Roknäs skrev:Tackar. Får se om jag vågar skruva ur den och rengöra. Har bara hålllt på med betydligt större värmare till buss.
Vågar gör du :) Du kan ju alltid haka loss värmaren och skruva ur glödstiftet för att kolla skicket på det. Är det dåligt så kostar ett nytt runt 500:-
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Roknäs skrev:Värmaren går bara en stund. Tror kanske att det kan vara nån halvfrysning. För när det är lite varmare typ -10 så funkar den klockrent. mvh Håkan
Innan du river ned den.

-Är batteriet piggt nog?
-Har du tillräckligt med diesel i tanken?
-Har du rätt dieselkvalite (lättflytande vinterkvalite)?
av Roknäs
Ja. Både batteri och diesel finns det. Och vinterdiesel är det åxå. Hoppas jag att macken har fixat:). Inge garanti kvar. den är uttagen 06 men jag har blinkers på backspeglarna och vad jag förstår så är det 07 modellår då. Men det kvittar ju nu.
Den startar och går nu. Jag satt på den en timme för att bränna ur den. Läste det på nån tråd här. Nu har den gått men jag misstänker att jag måste ta loss den och rengöra den. Säkert ögat eller flamvakten som har sotat. Kanske. Ska kolla om jag märker att den går dåligt igen.
Användarvisningsbild
av henka35
Roknäs skrev:Ja. Både batteri och diesel finns det. Och vinterdiesel är det åxå. Hoppas jag att macken har fixat:). Inge garanti kvar. den är uttagen 06 men jag har blinkers på backspeglarna och vad jag förstår så är det 07 modellår då. Men det kvittar ju nu.
Den startar och går nu. Jag satt på den en timme för att bränna ur den. Läste det på nån tråd här. Nu har den gått men jag misstänker att jag måste ta loss den och rengöra den. Säkert ögat eller flamvakten som har sotat. Kanske. Ska kolla om jag märker att den går dåligt igen.
Jag tippar på batteriet. Den slår av dieselvärmaren om spänningen är för låg. Du får nog ingen felkod av det. Ta och ladda batteriet. Bilen din är ju ändå över 2 år så det kan vara det.

//Henrik

Jag fick den tillslut kalibrerad och allt ser ut a[…]

Fords bensinmotorer är ju av typen EcoBoost o[…]

Spolning av automatlåda

Jag har spolat lådan två gånger […]

Volvo xc60 2012-

Ok