Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av OlaBerg
borstarmicke skrev:Som camaro69 skriver så får du köpa replikafälgar om du skall ha 19".
Tycker 18" är en bra kompromiss, hyfsat feta hjul men ändå bra komfort.
Att gå från 40-profil till 35 som 19" däcken har tror jag blir en hel del stötigare, precis som skrivits ovan.
Helt ok om man bara motorvägspendlar, men mkt stads/tätortskörning med brunnar o taskig vägbeläggning blir inte kul...
Obs. får ju tillägga att jag inte provat 19" själv...
Använder fö bilen som daglig bruksbil.

Då får det helt enkelt bli 18 tummare :) Nu ska man bara invänta min Volvokontakt hemma i Värmland och se vad han kunde fixa för pris på fälgarna...

Ganska roligt att planera in vad man ska för Fälgar till nästa sommar innan man ens hämtat ut bilen :D Är man skadad så är man..

Tack för alla svar.. Lär väl återkomma för ännu mer dumma frågor..
av OlaBerg
camaro69 skrev:
OlaBerg skrev: några procents rabbat iaf..
Det har jag aldrig kommit i åtnjutande av. Eller är detta något norskt påfund? :wink:

Du menar väl rabatt?

Rabbat eller Rabatt sak samma för en som hade IG i svenska... :P
av borstarmicke
Lycka till, riktigt sköna bilar är det, låter rätt gött när man varvar ur ordentligt...
Lite nyfiken bara, har bilen manuell lr automatlåda? Den 5-stegade automatlådan är vridmomentsbegränsad på de första växlarna vilket stryper prestandan en del tyvärr. Går väl att chippa bort, men då är ju frågan hur länge lådan håller...

Först -06 kom den 6-stegade lådan som skulle suttit i från början...
Avundsjuk e´ man ju, bara 3000mil, rena nybilen, min är uppe i 17000 vilken dag som helst...
av OlaBerg
borstarmicke skrev:Lycka till, riktigt sköna bilar är det, låter rätt gött när man varvar ur ordentligt...
Lite nyfiken bara, har bilen manuell lr automatlåda? Den 5-stegade automatlådan är vridmomentsbegränsad på de första växlarna vilket stryper prestandan en del tyvärr. Går väl att chippa bort, men då är ju frågan hur länge lådan håller...

Först -06 kom den 6-stegade lådan som skulle suttit i från början...
Avundsjuk e´ man ju, bara 3000mil, rena nybilen, min är uppe i 17000 vilken dag som helst...

Det är Automatlådan , och har förstått att det är stor skillnad på den nya lådan som kom 06 , men en 06a med rätt mil och rätt pris fanns tyvärr inte.. Japp 3200 mil har den gått och hade stått på bilfirman i över ett halvår , och färgen och framför allt priset va det rätta.. kunde inte låta bli att slå till..
av OlaBerg
Nu är han min , hämtade ut den i går och vilken bil jag är verkligen kär:) 18 tums fälgarna ligger redan hos den lokala däckfirman och skall sättas på till våren.. åker nu med 17 tums Dubbfria Michelin
Men nu lite frågor som alltid..

Jag vill ha Dubbla utblås alltså 4 pipor på båda sidor , har kollat på http://www.samsteffansson.se/ men hittar bara hela systemet där för Fin fina 23000(not) måste väl finnas något annat där man bara kan komplettera det befintliga systemet eller?

Sen skall det tonas rutor.. Någon som kan Tipsa om någon duktig firma som gör det i Värmland/Örebro län..
Användarvisningsbild
av halmstaden
Grattis till bilen !

Vad är det för färg?
För många utblås ser inte bra ut i mina ögon, men vi är ju olika.

/merzo
av OlaBerg
halmstaden skrev:Grattis till bilen !

Vad är det för färg?
För många utblås ser inte bra ut i mina ögon, men vi är ju olika.

/merzo
Den är Svart och precis hur snygg som helst:)

4 utblås är väl inte för många eller?
Användarvisningsbild
av camaro69
Håller med Halmstaden.

4 utblås för 23 papp. För det första, i mina ögon djävligt fult. Det är väl ingen vinkel som sitter i, utan en radmotor.
Men som sagt smaken är som baken.

Böcklingvarning utfärdas. :wink:
av OlaBerg
camaro69 skrev:Håller med Halmstaden.

4 utblås för 23 papp. För det första, i mina ögon djävligt fult. Det är väl ingen vinkel som sitter i, utan en radmotor.
Men som sagt smaken är som baken.

Böcklingvarning utfärdas. :wink:

Böckling va det ja.. :) Imorgon åker man ut på första riktigta långresan 45 mil genom ett isigt Värmland och in i ett ännu och ett ännu sämre Norge när det häller saltning ska bli intressant..

Enligt min handlare dock, när jag fråga[…]

På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]

Märks det även på effekten i motor[…]

Hej! Om det var till mig frågan var så[…]