Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av aTommyC
Tjänare! :)

Apple har sluppet en oppgradering til iPod i disse dager.

Siden Volvo ikke garanterer at iPod-adapteret fungerer med nyere firmware - dette er tråden for å rapportere Go/NoGo for ny iPod Firmware på Volvo's originale iPod-adapter!

:)
av Tartryffel
Kan, som långvarig ipodadapterägare, nämna två saker.
Dels tror jag Volvo skiter i om det funkar, more or less. De har dragit tillbaka adaptern från marknaden helt pga stora problem (även om den jag hade inte strulade nånting). Den bilen är nu såld och i den nya fick jag sätta i en USA Spec istället, funkar minst lika bra.

Men med detta sagt: Det går ju fint att nergradera mjukvaran i iPoden om det mot all förmodan skulle behövas. Men det skulle förvåna enormt om det skulle bli så. Gränssnittet som används är inget unikt för Volvo, utan alla ipodprylar (icke-pirat) på marknaden har köpt en licens av Apple för att använda grejerna, och där garanterar Apple att utsignalen från ipoden ska se ut på ett visst sätt. Så jag tror vi kan sova lugnt, allihop.
av Tartryffel
Japp, självklart. Kan iaf meddela att uppgraderingen fungerar fint med USA Spec. Borde därmed inte vara några problem med andra adaptrar heller.

Enligt min handlare dock, när jag fråga[…]

På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]

Märks det även på effekten i motor[…]

Hej! Om det var till mig frågan var så[…]