Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jo, servicen görs oftast även av de större bolagen, men det är ju inte allt. De större taxiföretagen har många anställda och en timanställd som kör på helger skiter ju i hur han kör med bilen. Många taxiföretag äger bara bilen under en kort tid och "kör skiten" ur den för att dra in så mycket pengar som möjligt bara - sedan byter de in den. Däremot bland de egna företagarna är det inte ovanligt att de själva köper in bilen privat efter 30-40000 mil. De egna företagarna har också oftast bara en eller två anställda och kan därför kolla hur de kör och sköter bilen bättre.
jag har själv en volvo v70 -01 som gått som taxi. mätaren står idag på 48tusen, för 500 mil sedan renoverade jag i stort sett hela framvagnen på alla dess delar, inkl motorfästen. inge problem alls. och med r-fronten, sänkt, xenon, 18" och 05ans bakljus är den snyggast på gatan. :-)-)
Hejsan, jag har en V70 2,5D -00 som nu rullat 79000 mil. Hade gått 71000 när jag köpte den för 2 år sedan. Jag är mycket nöjd, det som har pajat är dieselpumpen som jag har bytt. Rätt dyr affär dock, ca 7-10000 med arbete.
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]