Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fred
CarMan skrev:hur mågna kontaktstycken har du köpt till din Toyota?

man kan hitta det mästa (ja det är lite si o så med reläer på dom nya modellerna har jag märkt) Men att hitta vissa kontaktstycken o sen få rätt kabelskor, är faktiskt dent dåligt i detta system.
Som tur är är det inte jag som byggt systemet. (finns mycke som inte är andvändarvänligt i det där programet, dem som lägger in saker har nog inte jobbat i bil brnshen
Hur många kontaktstycken jag, eller någon annan, har köpt spelar väl ingen roll?! Det handlar om inställningen från de som interagerar med kunderna och där är Volvo/Bilia ljusår ifrån, till exempel, Toyota!

Förövrigt håller jag med Isak, köp så mycket det går ifrån skrotarna! Där finns kunniga, kundorienterade och hjälpsamma människor, precis det motsatta från när man kliver in i reservdelsbutiken på Volvo/Bilia.
Användarvisningsbild
av Mini_ice
När jag kommer flinar de bara :P Men kan hålla med om att både vida/vadis är väldigt krångligt att hålla på med... Men som sagt det är ingen ursäkt..
Användarvisningsbild
av CarMan
Fred skrev:
CarMan skrev:hur mågna kontaktstycken har du köpt till din Toyota?

man kan hitta det mästa (ja det är lite si o så med reläer på dom nya modellerna har jag märkt) Men att hitta vissa kontaktstycken o sen få rätt kabelskor, är faktiskt dent dåligt i detta system.
Som tur är är det inte jag som byggt systemet. (finns mycke som inte är andvändarvänligt i det där programet, dem som lägger in saker har nog inte jobbat i bil brnshen
Hur många kontaktstycken jag, eller någon annan, har köpt spelar väl ingen roll?! Det handlar om inställningen från de som interagerar med kunderna och där är Volvo/Bilia ljusår ifrån, till exempel, Toyota!

Förövrigt håller jag med Isak, köp så mycket det går ifrån skrotarna! Där finns kunniga, kundorienterade och hjälpsamma människor, precis det motsatta från när man kliver in i reservdelsbutiken på Volvo/Bilia.
jag komenterar inte hur dom betersig på bilia, eller var ni nu var. (det skiter jag fulständigt i)
det jag har förståelse för är att det är svårt att hitta rätt kontaktstycke.
Användarvisningsbild
av CarMan
Mini_ice skrev:När jag kommer flinar de bara :P Men kan hålla med om att både vida/vadis är väldigt krångligt att hålla på med... Men som sagt det är ingen ursäkt..
det är en sak att det ibland är svårt att hitta var dom gömt delen, det är en annan sak att hitta rätt kontaktstycke...
av Fred
CarMan skrev:jag komenterar inte hur dom betersig på bilia, eller var ni nu var. (det skiter jag fulständigt i)
Så jag förstår att dom inte är så villiga, är dom 100% säkra på att du vill ha kontakterna & att du betalar alla fel beställnngar, så borde dom inte neka dig. men i annat fall så är det ju en förlustaffär, så då kan man ju avstå att sälja.
Hmm...det var kanske någon annan som skrev det där...
Användarvisningsbild
av isak
FRÅGA
hur kom risbrännaren in i diskussionen?
fred förstår säkert att jag menade en aukt- volvoskrot.
ISAK

isak

Det går "luftblåsor" i ledni[…]

Jag ställde frågan när jag kö[…]

Generator Pv 444

Hej! Tack för svar ja orginal Astrolite.Kolen[…]

Kontakten till ECU:n är ju alltså delad[…]