Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av samcan
Sharkman skrev:Ursäkta den dåliga bilden men det syns ungefär hur den är limmad osv.
Bild
Skulle inte rekommendera att plocka isär om fjädern slutat fungera. Provade med nyckeln som satt på den beg. KIR nyckeln jag köpte idag och den är ihoplimmad runt transpondern.

Bra att du sägger så, för jag va verkligen såååå nära igår att sätta igång med lilla dremel sågen, hehe :) jag får väll ta o ha en altid utfäld nyckell tills jag skaffar en ny. Nån som vet om bilarna brukar levereras med en extra nyckel eller är det altid en som följer med ?, jag fick en, väldigt konstigt, fast import firman är lite skumm så, jag får väll leva med det.
Användarvisningsbild
av Sharkman
Även om bilden är suddig så kan man se en liten del av fjädern som går ut i ändan. (Nere till vänster)
Tror den hoppat ur sin plats så att fjädern inte vill fungera. Kolla även om nyckel är ordentligt ihoptryckt. Ju mer den gick isär ju sämre blev det...
Prova om du kan peta den på plats med en nål eller elektronik mejsel så kan du kanske få nyckeln att fjädra igen.
Användarvisningsbild
av Sharkman
Lödde dit microbrytare osv till panik knappen igår. Hade lite stor spets på lödpennan men det gick. Lödningarna ser inte snygga ut pga av för stor spets men allt fungerar.
Nu väntar jag på att Volvo ska ringa och säga att nyckel kommit också. (+ lite annat)
Senast redigerad av 1 Sharkman, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Sharkman
Idag ringde volvo och nyckeln hade kommit. Programmering tog ca 30min. Total summa för främre nyckelämne slipad, R-lock och programmering av transpondern blev totalt 1600kr. :???:
Det kostar att ligga på topp... 8)

som Shogun skrev. Dom där fälgarna ä[…]

3G släcks

Nu har jag fått info i appen, bilen fick ny […]

Motorfästen XC60 -17

Det är iofs hål rakt igenom från […]

På min 2,4D -2008 hade låsringen som h[…]