- tis 26 feb 2008, 20:12
raderat onödigt inlägg
/L
/L
Insert punchline here !_____________________________
Moderator: Moderatorer
prazzel skrev:ampy , fattar inte mycket av vad du skriver.Jag har ingen skruvad bil och har full servicebok. ett mycket konstigt inlägg måste jag säga.Det är så många som säger "jag har kört si och så långt och aldrig haft problem" förutom kammaxlar,läckande växellådor,slappa framvagnar krånglande fönsterhissar osv osv.Är det inte dags då att göra sig av med sin Volvo...?
Svärfars volvo levererades utan olja i växellådan, men visst ,ingen risk för läkage iallafall.jag är medveten om att många bilmärken har problem men volvo verkar ha mycket dålig egenkontroll med många återkallade bilar,ständigt. läs på forumet t.ex om 06or med skurna motorer,krånglande dieslar och kärvande gasspjäll mm. goodwill my ass.Dom skulle fan inte få leverera bilar som inte är testade ordentlig. Ger inte mycket för den såkallade svenska kvaliten.Tyvärr har nog volvoägare lite lägre krav än många andra. En japan som satt sitt namn på att just den bilen är ok och den inte är det kan räkna med att han har svårt att få behålla jobbet. kanske dom skulle ha lite mer av det i sverige också och inte bara lämpa av problemet på kunderna.Varken Volvo eller Saab är något att vara stolt över längre.Den tiden är förbi.
Det är bara bilar med elektronisk växelv[…]