Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kaxe
ikväll när kompisen åkte hit så slocknade bägge halvljusen ( Xenon ) och lampfel kom upp i displayen, gick ut och kollade och bägge halvjusen var borta så han fick åka hem med endast dimljusen på , vad kan detta vara?
han kör en V70-04
Användarvisningsbild
av Kaxe
så illa kan det väl inte vara att en säkring går till bägge halvljusen , livsfarligt vid körning i mörker om säkring går och det blir kolsvart , nänä måste vara nåt annat fel!
av borg
så illa kan det väl inte vara att en säkring går till bägge halvljusen , livsfarligt vid körning i mörker om säkring går och det blir kolsvart , nänä måste vara nåt annat fel!

Hej,

Jajamen, det kan visst vara säkringen . Råkade ut för samma sak i somras, bytte säkring o de funka igen. Så kolla upp säkringen (billigaste alternativet).
Användarvisningsbild
av Kaxe
kompisen var hem ikväll och visst var det en säkring , kunde inte i min vildaste fantasi tänka mej en så korkad konstruktion att bägge ljusen slocknar när 1 säkring går, hur f..n skulle det se ut om man åker över skogen mellan vägsjöfors och stöllet i värmland och bägge ljusen slocknar pga 1 säkring? det vill inte jag vara med om i alla fall för när det är mörkt där så är det svartare än ett .....arsel där, sen när han åkte ikväll så ringde det efter 5 minuter och han sa att det blev tvärstopp när han åkte över järnvägen strax intill här , ett bakhjul låste sej så en handbromsback har troligen lossnat och låst hjulet , tror han ä trött på Volvon nu , han fick gasa och hasa sej fram så han kom av spåret , efter att ha ömsom backat och kört fram ett antal ggr så släppte det så att han kunde köra hem.

Av de dimensionerna hade jag personligen valt 275/[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]