Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mekargrönis
Hej på er! Första gången jag postar här men sett en del bra tips här innan så nu testar jag om man kan få lite hjälp. Jag har som rubriken lyder en v70n 2001 2,4t som läker en del olja. Har bytt en hel del grejer själv men har ingen vidare grundkunskap. Läckaget verkar vara på passagerarsidan nedtill, bifogar en del bilder som förhoppningsvis kan ge nån ledtråd. Funderar på att detta kanske blir första gången på 10år som jag faktiskt måste lämna in bilen, vet inte riktigt vart man ska börja.
Mvh
Max

EDIT: Har läst på lite mer och tänker att lokalisationen borde kunna stämma med det där VVT-drevet/packningen. Ska försöka ta bort lite kåpor å komma åt å kika hur det ser ut!
Bilagor
IMG_1597.jpeg
IMG_1597.jpeg (4.8 MiB) Visad 317 gånger
IMG_1600.jpeg
IMG_1600.jpeg (5.9 MiB) Visad 317 gånger
av SnurreSprätt
Svårt att svara på, men om det är VVT delen så lär nog kamremmen också va kladdig iom att det ser ut att va ordentligt kladdigt längs motor, motorplasten etc.
Lyft av övre kåpan till kamremmen och ta en titt hur det ser ut, ett tips är även att spola rent så ordentligt det går på motor etc för att ha lite renare fräschare yta att försöka lokalisera läckaget via.
Elpriset

Jag tror man räknar bort laddning av bil.

Dagens Blocket Bilar.

Import 28 ägare nja är nog ingen lysande[…]

Generator-hjulet har absolut ingen frikopplingsfun[…]

Internet I bilen

Ursäkta min ovetskap men är det standard[…]