Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SamuelA
Tjena! Som rubrik lyder är jag i köptankarna för en S60R. Manuell, årsmodell 2005 och framåt är det jag letar efter.

Känns som ett träsk o leta genom alla forum om r-modellerna.

Det snackas haldex generationer, Four-C, T5-motorer, vilka modeller man ska köpa istället osv.
En S60 med T5 motorn hade jag inte tackat nej till heller men det ligger ungefär lika många fina T5or ute på blocket som R modeller känns det som.
Men en R har status och aura på ett helt annat sätt mot en T5.

Tänkte framförallt om någon/några som ägt eller äger S60/V70 R kan dela sina upplevelser om ägandet, men alla tankar är välkomna!

Hur är det att äga en R med ca 20år på nacken nu? Hur går era tankar kring o köpa en R 2025? Många som gått över 20 000 mil nu. Nån som upplevt mycket haverier efter 20k mil?
Hur är de att köra? Vad är känslan att köra på slingriga vägar?
Kul och kvick eller som att försöka manövrera en en färja i en swimmingpool? jag förstår det är ingen Lotus men förmodligen 100ggr bättre än min nuvarande V70. Är det verkligen så stor prestanda-skillnad på haldex generationerna för en vanlig dödlig människa?

Kan tillägga att om det blir S60R eller annat enthusiast/hobbyfordon så är det som andrabil/sommarbil, vågar man säga sportbil haha, ja adjektiven är många.

Ursäkar för mycket text men tackar på förhand för era svar och tankar!
//Samuel
Elpriset

Jag tror man räknar bort laddning av bil.

Dagens Blocket Bilar.

Import 28 ägare nja är nog ingen lysande[…]

Generator-hjulet har absolut ingen frikopplingsfun[…]

Internet I bilen

Ursäkta min ovetskap men är det standard[…]