Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en V70 2.4 -07 B5244S som gått strax under 29000 mil, bytt kamrem parkeringsvajrar avgassystem efter kat. satt in motorvärmare och lite till.
Blev i veckan påkörd av en annan bil som var vållande skadorna på min bil blev höger och vänster framdörrar lite intryckta och repiga, lite repigt på hjulhuskanten framtill, spark lådan och dörrbalken verkar att vara ok.
Volvoverkstaden har fått skadeanmälan.
Hur brukar försäkringsbolagen (Folksam) resonera när det gäller reparation på en äldre bil?
Kan de anse att bilen är för gammal för att laga och erbjuda ersättning istället, isf vad kan vara rimligt att godta?
Då jag har lagt ut en del på bilen vill jag ju ha kvar denna.
När volvoverkstaden lagar bilen riktar dom ut dörrarna eller tar dom några från skroten?
Tacksam för tips hur jag skall agera.
Jag har nu fått svar från försäkringsbolaget dom vill lösa in bilen och skrota den och betalar en ok summa men... då jag gjort så mycket med bilen och den går så bra så vill jag behålla den och få någon form av ersättning för att fixa skadorna själv men då ger försäkringsbolaget bara 2 alternativ. Behåll bilen och bli utan någon ersättning eller acceptera ersättningen och lös in bilen. De sa att det betalat ersättning tidigare och ägaren behållit bilen men inte åtgärdat skadorna och att den sedan har kommit till försäkringsbolaget med samma skador. Finns det något man kan göra?
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]