Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vjohnj
Hur gammal och hur långt har bilen gått. har dett bara kommit nyss eller har bilen varit med om nån krock?
av sicnarf
vjohnj skrev: tor 03 apr 2025, 10:31 Hur gammal och hur långt har bilen gått. har dett bara kommit nyss eller har bilen varit med om nån krock?
Det står i tråden kompis. Är en 01a som gått 15900 mil
av FenioN
Den har haft vibrationer sen jag skaffa den 2-3 år men inte brytt mig så mycket pendlar bara någon mil.

Idag när jag åkte hem tyckte jag ratten blev lite mer åt vänster fast det går rakt fram pröva även byta sida av vägen men vill ändå vara sne , håller jag den rakt går den åt höger. Den sliter inte däck konstigt. Inga promsar blir varma eller ligger på, hadde problem häger bak men det är återgärdat i vintras, bilen rullar lätt och lätt att snurra hjulen i upphöjt läge.
av vjohnj
Ja du knepigt, speciellt när du verkar ha kolla massor och bytt massor. Särskilt med att det är i ratt samt hela bilen.
av vjohnj
För det kan väl knappast vara nått så dumt att kupefläkten har obalans samt går på fullt läge hela tiden. För det kan ge vibrationer i bilen
av FenioN
vjohnj skrev: tor 03 apr 2025, 20:14 För det kan väl knappast vara nått så dumt att kupefläkten har obalans samt går på fullt läge hela tiden. För det kan ge vibrationer i bilen
Den är faktiskt också bytt då den gammla gnissla
av FenioN
Får åka till kompisen och ta upp den på lyft och bryta som fasiken och se om man kan hitta något, nu har jag arbetat med domkraft så kan ju bli lite spänningar mm

Kolla Tradera och eBay.

Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]