Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Goadmiralen
Hejsan! Är det någon som vet var man kan köpa nya bi xenon lyktor (glas) till 2001 v70n som inte kostar 12000kr styck! Hade varit smutt om man kunde byta till halogen men detta går inte av förklarliga skäl (se nedan).
Vet någon om de finns devileyes versioner på dessa med? Frågar då bilen är helbilsregistrerad med xenon halvljus

Tack på förhand !
Användarvisningsbild
av fjohan82
Fanns verkligen xenonljus på V70 2001? Vill minnas att det kom typ 2003/2004...

Nåväl, är inte hela strålkastaren trasig så kan man köpa nya delar bla. glas att byta med om inte hela strålkastaren har pajat.
Användarvisningsbild
av freak1
Vad har hänt med glasen??
Användarvisningsbild
av Goadmiralen
@freak1, dom hade blivit sönder blästrade och reflektorerna är sopslut mest troligtvis för att det satt billiga xenonlampor i.
Jag ärvde denna bil av min pappa som jag och brorsan skulle fixa upp, brorsan dog så jag står själv nu med renovering av denna bil, vi ville få den väldigt fräsch och jag planerar på att göra klart den!
Jag hittade ett kit ombyggnadskit som kanske kan blir ruggit bra kolla in bara!
https://retrofitlab.com/collections/vol ... headlights
Och nya glas från vparts så är vi framme tror jag

jag har sett många som har velat byta ner sig till halogen på grund utav det hutlösa priset som volvo har på reservdelarna speciellt 2000 - 2004 så kanske detta är en lösning så kanske folk kan spara pengar på att bygga om ett par billigare halogen lyktor till xenon och lägga på ett nytt glas! någon annan kunnig kan svara på detta vore det nice.

En annan sak som jag skulle vilja få förklarat är vad skillnaden på höjd regleringen är mellan bi xenon och halogen lyktorna hade detta uppskattats! Jag vet att styrpinnarnas storlek skiljer sig en del av massor av trådar jag skummat men inte mer.

Får undersöka om jag hittar någon[…]

Vad läser du felkod med?

Igår fick det bli byte av spolarna på […]

Cupefläkten.

Tänkte om det kunde ha något med det […]