Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dieselkenneth
Har en v70 03 med nedsutten förarstol. Har hittat en fräch stol på en självplock nära mig. Problemet är att dom inte säljer den med krockkudden kvar. Så min fråga är vad som krävs för att demontera den. Att lätta på klädseln på ryggstödet förstår jag är nödvändigt, men vad mer, specialvergtyg? Tacksam om någon vet .
Obs lite bråttom djälvplocken stänger 30 mars.
av mattiasv60
Måste du demontera sidokrockkuden innan du får bära iväg stolen eller kommer skroten plocka ur den ut stolen ? Själva klädseln sitter väl bara med plastlister och hog-ringar (stålmärlor) runt metalltenar ingjutna i skummet. Sen måste du troligen lossa svankstödsratten. Och sen sitter väl själva airbagen med 2-3 skruvar samt airbagkablaget som väl sitter med clips eller buntband.. Så inget egentligt hokus-pokus... regler kring hantering/demontering av airbagmodulen har väl skroten förutsätter jag - den är ju ingen leksak direkt...
/M
av dieselkenneth
Det är självplock så man gör allt själv. Att ta av klädseln är nog inga större problem. Det är hur kudden är fäst som jag undrade över. Är den fäst med någon typ av specialskruv eller nitad? Får ta med borrmaskin och vassa borrar!
Beställa ny V90 T6 recharge

Kupén blir något tystare utan panoram[…]

Löst nu. De va kudden som va kass blir byta[…]

Ville bara dela med mig av min egenskap frå[…]

Kolla under batterilådan och vid "burke[…]