Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ber
Har en v70 - 04 som beter sig lite märkligt.
Började lite då och då med att göra om tecknen likt bifogad bild, olika varje gång för att sen återgå till det korrekta. Mörkret av det när det började bli varmt ute, kalla dagar var det inget bekymmer. På morgonen fungerade det som det skulle för att på dagen bli knas, fungerade på morgonen dagen efter ingen. Problemet blev mera frekvent återkommande och spelade ingen roll vad gäller temperatur. Till att nu helt slocknat, även färddatorns display har nu lagt av helt, den klarade sig ungefär en månad längre än de andra två. Varv och hastighet fungerar fint fortfarande.

Någon simpel lösning eller byta hela panelen?
Om panelbyte tar jag gärna en länk till instruktionsfilm på det :-D
Bilagor
20240706_170758.jpg
20240706_170758.jpg (1.87 MiB) Visad 640 gånger
Hej , enligt min bedömning är det det vanliga fel på DIM ( kombiintrument) . Lödningar blir dåligt .

Jag rekommenderar att du satsa stort på att laga den. Original är bäst och första valet.
Finns företag som gör det.
Sök på DIM eller laga DIM här i forumet.

Byta är krångligt, du måste hitta samma årsmodell på DIM som din bil . Har den olika miltal så gnäller CEM om det.
Om inte en volvo verkstad fixar det för dyra pengar.
Mvh LS

Går det bra att sätta den på det[…]

Aha! Missuppfattade då.

Ska stå antingen 1031 eller 1041. Det senare[…]

Det tyder på att dina glidkolvsok spontan[…]