Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V90Förare
UPPDATERING:

Har fått kontakt av Folksam och de kommer stå för alla skador då motparten var helt vållande. Skall få tid på auktoriserad och då ska Volvo göra en kostnadsanalys som Folksam skall få in för att titta vidare.

Nu ett par dagar senare så tjuter larmet efter kollisionen och bilen står på en parkeringsplats en bra bit ifrån mig så jag hör inte det när det sker.

Jag har nu fått två stycken P-boter med anteckning larm på ostskivan.

Skall Folksam då täcka upp detta för mig ? För jag tänker ju att orsaken till böterna är larmet som är orsakat av kollisionen. Skall jag bestrida boten eller betala ? Vad tar jag mig till ?

Blir så himla arg för alla bekymmer bara på grund av att någon missa sin väjningsplikt.

Edit:
Har fått böter varav ena är korrekt registreringsnummer och den andra är fel.

En är: ABC123
Medan den andra är det vill säga: ABC213

Om jag blir nekad kompensation för böterna, skall jag betala en eller båda ?
av V90Förare
Japp, det gjorde jag nu tack vare att du skrev.

Blev så att Folksam inte kommer täcka upp p böterna och att jag själv får pröjsa för de. Men hur blir det med P böterna för en är ju korrekt formulerad om man säger så och en är fel formaterad.

Skall jag betala för både eller för en ?
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Kan man ens få böter för att larmet går? Den med fel registreringsnummer på är det ju bara att bestrida. Och se till att kolla upp så det är riktiga böter och inte bara nån bluff.

Går det bra att sätta den på det[…]

Aha! Missuppfattade då.

Ska stå antingen 1031 eller 1041. Det senare[…]

Det tyder på att dina glidkolvsok spontan[…]