Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S7025T
Hejsan! Min s80 från 2008 har börjat fått lite problem, tänkte att jag hör av mig här innan jag far till verkstaden.

Bilen har rullat 27000 mil nu och är alltid servad på verkstad.

I måndags så dog bilen när jag var ute och körde på CA 1/4s tank, Testade att starta med kablar. ingen skillnad, Letade säkringar hittade inga trasiga, Sökte felkoder fick inga.

Fyllde på 5L diesel bara för att och efter ett tag startade den, Åkte då och tankade väll i 20 L sen funkade bilen normalt i 40 mil och jag hade ju självklart glömt bort att den dog, Så den dog igen vid färd på ca 1/4s tank, Ringde bergaren och fick transport till macken, tankade fullt men fick bara i 37 liter. Så soppa finns det ju men kommer inte fram?

Nästa problem är att bränslevärmaren startar varken på direkt start eller tidur, väljer jag direkt start så varnar den att bränslevärmaren är på i 50 min sen försvinner varningen utan att värmaren startar, Väljer jag tidur så varnar den igen och varningen släcks ned tiduret kommit till den tid man ställt in men värmaren starta aldrig?

Någon som har tips eller trick på vad man ska göra? mvh
Bilagor
IMG_6752.jpeg
IMG_6752.jpeg (1.02 MiB) Visad 307 gånger
Senast redigerad av 1 S7025T, redigerad totalt 0 gånger.
av S7025T
sicnarf skrev: sön 10 dec 2023, 17:18 Ska finnas sadel tank i dessa. En ejektor pump, pumpar upp bränslet från ena tanken till huvud tanken,
Det verkar som din hjälp pump är kass. viewtopic.php?t=157951
Sök på Youtube så du hittar mer info kanske.
Hmm okej, har googlad runt lite och youtubat men söker väll fel sökord :x tack!
av S7025T
Har lagat tanken nu, var en slang som hade gått sönder mellan sadlarna, Men min dieselvärmare funkar fortfarande icke! Den går bara igång när bilen är varm, Någon som har erfarenhet?
av sicnarf
Skulle vara bra tips om du förklarade vad du gjorde och hur du lagade felet.
Tog du ner tanken tex?
Är bra hjälp till någon som får liknande fel..

Rek bytesintervall 12000 mil Vem rekommender[…]

Luftfjädring V90

Precis. Samtidigt är produktnamnet Four-C en […]

Har idag förnyat VOC. Alltså Volvo appe[…]

Huvudkontorer i Växjö troligtvis. Ring d[…]