Visst kan du ta bort dessa balanseringsvikter och prova hur det blir utan dem! Fast du får räkna med att du kommer att få vibrationer i bilen/ratten när du kör litet fortare. Kanske 80 km/tim och över.
Har du 15 grams vikt(er) på ett hjul är det inte säkert att du kommer att märka vibrationerna men 35 gram är så mycket att du säkert kommer att märka det. Speciellt på framhjulen.
Risken du tar om du tar bort vikterna är att du måste åka tillbaks till en däcksfirma och be dom balansera dina hjul igen (dvs sätta dit vikterna igen) till en kostnad av minst 400 kr och uppåt.
Du kan också fråga dem om det går att sätta dit andra vikter som du kanske tycker är "snyggare".
https://www.biltema.se/bil---mc/mc/verk ... 2000043256
Det finns även en lösning som kan fungera bra där du bara sätter vikterna på hjulets insida. Då gör du bara en statisk balansering av hjulen och inte en dynamisk balansering. Detta sätt att balansera gör jag alltid för att det är ganska lätt att göra hemma i sitt garage utan speciella maskiner. Har du tur (vilket jag hittills alltid haft) får du hjul som inte vibrerar så att du känner det. Jag har testat att köra upp till 250 km/tim med sådana hjul jag har balanserat själv och det har fungerat bra. Jag skulle gissa att ju bredare hjulen är desto svårare är det att få en sådan balansering att fungera. Bilen jag körde så fort med hade 235 breda däck fram och 265 breda däck bak.